Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 28 juni 2015

Superhjältetårta



Jag fick en fråga av mina grannar om jag kunde göra en tårta till deras son. Eftersom jag har semester kände jag att jag för en gångs skull hade tid. De hade sett den förra superhjältetårtan jag gjort och ville ha något liknande.
Tårtan är fylld med glasskräm och jordgubbsmousse. Spacklad med grädde och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda av marsipan och sugarpaste.

Glad sommar!
/Sofia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar