Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



måndag 27 februari 2012

En blomma!


Vill så gärna lära mig nya sätt att dekorera mina cupcakes och tårtor på. Men samtidigt så finns det gränser för hur mycket tid och pengar jag kan lägga ner på detta. Finns ju hur mycket verktyg, utstickare och andra hjälpmedel som helst men det är minsann inte gratis. Så jag vill gärna hitta egna lösningar för att fixa det ändå. Så när jag läste på Heavenly cupcake att hon hittat en steg-för-steg beskrivning på en blomma som ser mer avancerad ut än den är blev jag jätteglad. Å inte behövde man något särskilt verktyg till den heller:)
Beskrivningen är hämtad från en engelsk bakblogg men tycker man det är jobbigt att läsa på engelska så är bilderna väldigt tydliga och man förstår ändå hur man ska göra. Enligt beskrivningen ska man använda något som heter modelleringschoklad men det har jag aldrig använt så jag tog vanlig sugarpaste istället.
Allt man skall göra är att kavla ut sp:en och ta ut cirklar i tre olika storlekar. Jag använde ändarna på två tyllar i olika storlekar och den största cirkeln gjorde jag av en doseringsmugg till medicin:) Man tager vad man haver som sagt.
Sen var det ganska enkelt att bygga ihop blomman, lite tidskrävande förstås men inte svårt. Så vill ni prova själva så finns länken här
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar